Friday 15 February 2013

Berat Nanang~!

Aku lihat kau hadir bersama pantulan cahaya yang silau.

"Untuk apa kau datang setelah lama aku kau tinggalkan?",

Diam,kau membatukan diri.
Hanya duduk sebentar lantas kau bangun dan pergi.

"Tolong jangan muncul lagi jika ini sahaja yang kau ingin lakukan",

Dia hanya berjalan pergi,tanpa menoleh.
Aku mengharapkan dia berhenti dan memanggilku untuk pergi bersama.

"Berhenti~! Tunggu aku..",

Aku berlari sekuat mungkin sehingga tersadung lalu jatuh.
Aku cuba untuk bangun,tetapi apa yang aku rasakan hanyalah kesakitan yang teramat.
Mata yang aku pejamkan rapat aku cuba buka perlahan.
Sedikit demi sedikit penglihatan yang tadinya kabur kembali terang.

"E, boleh kau bangun tak sebab kau terduduk atas kaki aku ni. Sakit tak dak?~!!!!!",

Jerit aku kepada si kembar yang ignorance.
Mimpi apakah tadi?

No comments: