Wednesday 11 December 2013

Kecamuk.Dendam.Sayang

Aku tamak.
Aku mahu segala keinginan aku dipenuhi.
Dan keinginan aku itu adalah kamu.

Suaramu boleh buat aku cair, mencurah-curah.
Biarpun suaramu bukan sekacak suara diluar sana yang mampu dendangkan puisi syahdu buat sang kekasih.
Gelakmu boleh membuat segala masalah aku hilang serta merta.
Dalam diam ada senyuman terbit di bibir aku sendiri.

Akulah si jelek,busuk,hodoh.
Ye aku.
Yang mahu kamu, itu aku.
Walau aku tahu kamu mungkin dapat yang lebih sempurna.
Tapi...
tetap aku mahu kata bahawa hanya aku yang boleh mencintai kamu dengan sempurna.
Haha,gelak sepuas-puasnya kerana apa yang aku tahu,aku mahu bahagia dan membahagiakan kamu.

Malam ini patutnya jadi malam yang indah.
Tapi malam ini dicemari dengan luahan dosa semalam yang tak mungkin mampu aku padam.
Sial!
Itu saja aku mampu bisik pada hati yang kian remuk.
Lantas ditambah pula dengan "fucking shit" yang terus-terus membuat hati aku hancur.

Shhh....
Jangan pernah ucap kata maaf.
Kerana yang salah itu aku dan walaupun aku tahu bukan cuma aku.
Aku doa supaya kisah najis ini cepat-cepat berakhir.
Biar jadi cebis-cebis kertas terbakar, dibawa angin pergi jauh-jauh.

Duhai hati, maafkan aku.
Kerana dosa aku, kau pula yang remuk,punah!
Bertahanlah demi aku,demi masa depan yang mungkin cerah.
Tak pula aku minta lebih,cuma bertahanlah.

Selamat ulang tahun sayang.
Pinta aku pada Tuhan, jodoh ini aku mahu pegang.
Biar takdir kamu dan aku digenggam erat dalam tangan.


Salam sayang,
11/12/13 (1:16 am)

No comments: